EDUCATION OF YOUTH AND ADULTS AND SOLIDARITY ECONOMY
DOI:
https://doi.org/10.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p80-93.i5330Keywords:
Basic education, Youth and Adult Education, Continuing educationAbstract
The first continuing education experience of education professionals on a national scale began in 1950. The training campaign did not last two decades. With its demise, continuing education was restricted to discrete activities, geographically sprayed. In 2011, the federal government created the national training system of continuing education, in collaboration with states and municipalities. The retaking of continuing education for basic education teachers included specific programs for youth and adult education teachers. However, studies of continuing education in general and on EJA teachers, in particular, are incipient and dispersed. This article analyzes the process of formation induced by the federal government as ambience for the account of a pioneering experience in Mato Grosso: the realization of a lato sensu post-graduation course for adult education teachers. With mediation of exploratory research and documentary narration, both – contextualization and reporting experience – undergird critical appreciation of the experience carried out and the program that made it possible. The criticism highlights limits of collaborative scheme, of UFMT as executor of continuing education activities and of course participants themselves. The study concludes that continuing education is a positivity unquestioned. But, overcome the current shrinking for alleged lack of resources, it needs to be re-qualified, mainly by the constitution of each education system as an autonomous training organization, which organizes and manages the continuous formation of teachers, preferably in the school, to constitute its faculty without precarious contractual relationship, with proper training and committed to the quality of education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
How to Cite
License
Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Política de Direitos autorais
Os autores mantêm os direitos autorais de seus trabalhos publicados na Revista REAMEC, atendendo às exigências da Lei nº 9.610, de 19 de fevereiro de 1998, que altera, atualiza e consolida a legislação sobre direitos autorais e dá outras providências, enquanto a revista utiliza um modelo de licenciamento que favorece a disseminação do trabalho, particularmente adotando a Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Os direitos autorais são mantidos pelos autores, os quais concedem à Revista REAMEC os direitos exclusivos de primeira publicação. Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos neste periódico. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em website pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico. Os editores da Revista têm o direito de realizar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Política de Acesso Aberto/Livre
Os manuscritos publicados na Revista REAMEC são acessíveis gratuitamente sob o modelo de Acesso Aberto, sem cobrança de taxas de submissão ou processamento de artigos dos autores (Article Processing Charges – APCs). A Revista utiliza Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) para assegurar ampla disseminação e reutilização do conteúdo.
Política de licenciamento - licença de uso
A Revista REAMEC utiliza a Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Esta licença permite compartilhar, copiar, redistribuir o manuscrito em qualquer meio ou formato. Além disso, permite adaptar, remixar, transformar e construir sobre o material, desde que seja atribuído o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.










































































