MOODLE PLATFORM’S USE IN MATHEMATICS TEACHING TO DISABLED STUDENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26571/reamec.v8i2.9471


Keywords:

Disability, Inclusion, Mathematics, Moodle

Abstract

This work presents the results of an experiment involving the virtual learning environment Moodle as a technological resource in Mathematics teaching for disabled students from the final years of Basic School. According to the bibliography studied, the virtual environment is a tool that makes the student active in the search for knowledge, obtaining meaningful learning. In order to show the potential of the Moodle platform, this work aims to create a virtual room with diverse mathematical activities, where the contents seen in the classroom were developed in a different way. The results showed that virtual environment contributed to consolidation of contents and helped the students' ability to abstraction and logics. It was concluded that disabled students can develop their mathematical skills when they get the necessary assistance and adaptated activities.

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Author Biographies

  • Cláudia Maria Soares Rossi, Instituto Federal de Minas Gerais

    Mestre em Educação pela Universidade Federal de Lavras (UFLA), técnica em Assuntos Educacionais do Instituto Federal de Minas Gerais – Campus Arcos.

  • Daiane Beirigo Amorim, Instituto Federal de Minas Gerais

    Possui Licenciatura Plena em Matemática pelo Intituto Federal de Minas Gerais - IFMG - Campus Formiga. 

    Pós graduanda em Docência pelo Intituto Federal de Minas Gerais - IFMG - Campus Arcos. 

    Professora substituta no ensino fundamental e médio da Escola Estadual Presidente Tancredo de Almeida Neves - Cláudio - MG

  • Suyara Santos, Instituto Federal de Minas Gerais

    Possui Pós-Graduação Lato Sensu Especialista em Docência com Ênfase na Educação Básica (2020) pelo Instituto Federal de Minas Gerais (IFMG) - Campus Arcos. Graduada em Licenciatura em Matemática (2015) pelo IFMG - Campus Formiga. Foi bolsista do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação a Docência - PIBID (CAPES) de 2012/2014. Atualmente é Professora de Matemática nos Anos Finais do Ensino Fundamental na Escola Estadual Dona Maricota Pinto - Arcos. 

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Published

2020-04-30

How to Cite

ROSSI, Cláudia Maria Soares; AMORIM, Daiane Beirigo; SANTOS, Suyara. MOODLE PLATFORM’S USE IN MATHEMATICS TEACHING TO DISABLED STUDENTS. REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education, Cuiabá, v. 8, n. 2, p. 88–101, 2020. DOI: 10.26571/reamec.v8i2.9471. Disponível em: https://www.periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/9471. Acesso em: 16 dec. 2025.