GEOGEBRA AS A POTENTIALIZER IN THE APPLICATION OF EXPONENTIAL FUNCTION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26571/reamec.v8i2.9693


Keywords:

Problem Solving, Geogebra Software. , Exponential Function

Abstract

This paper presents an experience from an activity proposal in the Special Topics of Calculation course of the Professional Master in Science of the University “XXX”, in the second semester of 2016 with the objective of analyzing how the GeoGebra software contributes to the resolution of a problem that proposed to determine how the process of elimination of the drug Diazepam occurs in the body of the user patient. It was evidenced that the resources available in GeoGebra software contribute to the resolution of problems involving the possibility of applying Exponential Function.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Roberta Borges Monteiro, Universidade Estadual de Roraima

    Mestranda do curso de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências pela Universidade Estadual de Roraima - UERR.

  • Suyanne Rodrigues Alves Laranjeira, Universidade Estadual de Roraima

    Mestranda do curso de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências

  • Leyde Dayane Martinho de Andrade, Universidade Estadual de Roraima

    Mestranda do curso de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências.

  • Jucicleia Gomes Ribeiro Neto, Universidade Estadual de Roraima

    Mestranda do curso de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências

References

BORBA, M. C.; SCUCUGLIA, R.; GADANIDIS, G. (2014). Fases das tecnologias digitais em educação matemática: sala de aula e internet em movimento. São Paulo.

DANTE, L. R. Didática da resolução de problemas de Matemática. 1ª a 5ª Série. 12ª ed. Ática 2000.

FREIRE, A. A. C. O uso do Geogebra na resolução de problemas matemáticos a a partir da teoria de Galperin. Boa Vista/RR: UERR,2016.

MICHELS, J. O processo ensino aprendizagem da tabuada: Desvendando práticas e criando possibilidades. Criciúma, 2009.

MUSSATO, S. Cyber formação com professores de matemática à distância: horizontes que emergem de diferentes contextos culturais/ Solange Mussato. – Canoas, 2015.

PCN. Parâmetros curriculares nacionais: matemática/ Ministério da Educação. Secretaria de Educação Fundamental. -3. ed.- Brasília: A Secretaria, 2001.

PERIUS, A. A. B., A Tecnologia Aliada ao Ensino de Matemática Cerro Largo/RS, 2012. Disponível: < https://pt.scribd.com/document/327063163/A-tecnologia-aliada-ao-ensino-da-matematica-pdf>. Acesso em: 19 de novembro de 2018.

STAREPRAVO, A. R. Mundo das ideias: jogando com a matemática, número e operações / Ana Ruth Starepravo. Curitiba: ed. Aymará, 2009.

Published

2020-07-04

How to Cite

MONTEIRO, Roberta Borges; ALVES LARANJEIRA, Suyanne Rodrigues; DE ANDRADE, Leyde Dayane Martinho; RIBEIRO NETO, Jucicleia Gomes. GEOGEBRA AS A POTENTIALIZER IN THE APPLICATION OF EXPONENTIAL FUNCTION. REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education, Cuiabá, v. 8, n. 2, p. 688–699, 2020. DOI: 10.26571/reamec.v8i2.9693. Disponível em: https://www.periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/9693. Acesso em: 16 dec. 2025.

Most read articles by the same author(s)