MATH EDUCATION IN PEDAGOGY COURSE: WHAT TO REVEAL THE CURRICULUM MATRICES
DOI:
https://doi.org/10.26571/2318-6674.a2015.v3.n1.p25-41.i5304Keywords:
Math formation, Pedagogy course, Curriculum matricesAbstract
This study is inserted in discussions about teacher education who are teach Math in the early years of Elementary School and have as general aim to analyze the place that the discipline “Methodology of teaching Math” occupies in the curriculum of the Pedagogy courses in Roraima. The research methodology considers bibliographical and documented study. The bibliographical study focused on the historical aspects of educational formation in the course of Pedagogy and the definition of required knowledge to teach Math. In the documental study were analyzed the curriculum matrices of 13 Pedagogy courses that are duly accredited by the Ministry of Education to run in the state of Roraima. In addition to the curriculum matrices, it was possible to have access to the summaries of disciplines specifically focused on the study of foundations, contents and methodologies of Math in 05 of these courses. The study makes possible to verify that Pedagogy courses in Roraima exist in a similar situation at the national level, favoring the methodological content, and except for two institutions, all other courses offer only one discipline aimed to Math education. In half of the summaries analyzed, it appears that the institutions already show content blocks that make up the curriculum in the early years of Elementary School, as part of the contents to be studied graduation
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
How to Cite
License
Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Política de Direitos autorais
Os autores mantêm os direitos autorais de seus trabalhos publicados na Revista REAMEC, atendendo às exigências da Lei nº 9.610, de 19 de fevereiro de 1998, que altera, atualiza e consolida a legislação sobre direitos autorais e dá outras providências, enquanto a revista utiliza um modelo de licenciamento que favorece a disseminação do trabalho, particularmente adotando a Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Os direitos autorais são mantidos pelos autores, os quais concedem à Revista REAMEC os direitos exclusivos de primeira publicação. Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos neste periódico. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em website pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico. Os editores da Revista têm o direito de realizar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Política de Acesso Aberto/Livre
Os manuscritos publicados na Revista REAMEC são acessíveis gratuitamente sob o modelo de Acesso Aberto, sem cobrança de taxas de submissão ou processamento de artigos dos autores (Article Processing Charges – APCs). A Revista utiliza Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) para assegurar ampla disseminação e reutilização do conteúdo.
Política de licenciamento - licença de uso
A Revista REAMEC utiliza a Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Esta licença permite compartilhar, copiar, redistribuir o manuscrito em qualquer meio ou formato. Além disso, permite adaptar, remixar, transformar e construir sobre o material, desde que seja atribuído o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.










































































